onsdag 16 september 2009

Hos oss.



Maria ligger och dunar så jag tog platsen vid datorn en stund. Hon somnar alltid bäst till en avslappningsskiva där en barnmorska berättar hur man ska göra vid förlossningen. Det är nog inte meningen att man ska somna till den. Jag börjar kunna den utantill.

Bilden är från lite tidigare ikväll och som synes så gillar jag att ta med nya tavlor hem. De flesta av mina verk har vid något tillfälle hängt på våra väggar. Dels är skönt att få ut dem från röran i ateljén för att se dem ordentligt och dels så gillar jag att "äga" dem ett tag innan någon annan ska göra det. När någon väl köper dem sedan så saknar jag dem oftast inte. Skulle jag göra det så går det över snabbt, jag målar ju nya hela tiden.

Jag har fortfarande inte hört något från Liverpool och vet inte om det är bra eller dåligt. Jag vet inte ens vad som är bra eller dåligt. Jag blir såklart glad om de kan ta mina kostnader så att jag kan åka men det skulle också innebära väldigt mycket jobb. Massor. Det skulle säkert vara jättekul och bra för "karriären" att vara en del av NICE09 men det är ju ganska dåligt tajming. Jag kanske bara vill vara hemma och gulla med skrutten? Inte måla och flänga runt med tavlor. 

Hur som helst så blir det som det blir. Jag tänker inte tacka nej till något och jag jobbar på som om det blir av. Allt brukar lösa sig till det bästa. Tur att det är så.

Va, hur blev klockan två? Gonatt från mig.