söndag 20 september 2009

Heja internet. Igen.



Fortfarande inget barn. Helt enligt planen. Däremot jobbar jag på i ateljén, min tanke är att tavlan ovan ska hinna bli klar innan lille skrutt kommer. Det är en del kvar att måla, mest detaljer dock.

Vi har utökat namnlistan ganska rejält idag och börjar få ihop en bra hög med namn. Det är töntigt svårt. Vi vill inte att barnet ska heta något som ligger på namntopplistorna, det ska vara internationellt, får inte rimma på något jobbigt, inte vara pretto, ska inte kunna associeras med något dåligt, måste ligga bra i munnen, ska kunna förkortas till bra smeknamn, passa bra ihop med efternamn och sist av allt vara helt klockrent. Knepigt.

Det löjliga är att om det blev trillingtjejer så skulle vi inte ha några problem alls. Vi har tre perfekta namn redo. Varför ska pojknamn vara så svårt? Vi vet iofs ingenting om barnets kön, men jag är nästan säker på att det blir en kille. Jag har dock haft fel förut (men bara en gång).

En rolig sak är att trafiken till både min hemsida och denna blogg har ökat rejält den senaste veckan. Jag är fortfarande en bit ifrån blondinbloggarna men i min värld är allt över 100 träffar per dag jättebra. Det är superkul och jag är väldigt tacksam för alla som läser mitt dravvel och på olika sätt länkar till mig och min konst. Speciellt roligt är det när man plötsligt upptäcker att någon har skrivit något bra om mina grejer utan att ens meddela mig. Som The Post Family i Chicago gjorde häromdan.

Heja internet. Igen.

, , ,