söndag 13 september 2009

Höst, bloody höst.



Jaha, då var hösten här. Man har ju anat ett tag att den var på gång men när den plötsligt ligger där framför dig på grusgången så går den inte att ignorera. Vackert - visst, men också ett tecken på att den vidriga vintern är ett steg närmare. Nu är de glada ljusa dagarna slut för i år. Jävlar vad fort det gick. Nytt rekord tror jag.

En sån här dag är det tur att man har tv-4-någonting så att man kan titta på hela veckans idolidioter i ett svep. Jag älskar att dessa puckade och helt insiktslösa människor ställer sig där och gör bort sig så att jag ska få en trevlig stund. Jag är lika förundrad som vanligt över att raden av kids som vill förnedra sig aldrig tar slut, men oj vad jag uppskattar deras insats. En rolig grej är att premiäravsnittet hade flest tittare någonsin - gissa vem som tog fram reklamkampanjen?

Hon står förresten i köket i detta nu och bakar den kladdkaka som hon gått runt och mumlat om i några dagar. En gravidgrej misstänker jag. Något barn har alltså inte blivit fött och nu behöver vi (hon) bara hålla ut i tio dagar till så får vi vår våg. Spännande.