lördag 5 september 2009

Vilken dag.



Jag har som kontrast till de senaste dagarna haft en fantastisk dag. Det är väl så det funkar antar jag? Ett par skopor skit och så upp igen. Jag promenerade över Västerbron i solen när min gallerist ringde och meddelade att tavlan som en kund till honom var intresserad av hade slagit till. Den inkomsten betyder mycket för min höst. Skönt.

När jag kom fram till Konstbar en halvtimme senare så kom det mer goda nyheter. Folk var som tokiga i mina bilder och butiksägaren hade sedan vi hördes av för ett par dagar sedan sålt en hel del. Det är märkligt hur saker kan utveckla sig, för ett år sedan kände jag inte till vad Konstbar var och nu kan jag fakturera dem regelbundet. Pengar som håller mig flytande. Roligt var också att en av mina bilder fanns i skyltfönstret och inne i butiken stod tavlorna på rad i väntan på sina nya hem. Jag passade också på att lämna in "Skända flaggan" av Carl Johan De Geer för inramning, ser mycket fram emot att få hänga upp den hemma.

Mitt humör var på topp när jag knallade från Kungsholmen mot city. Och ännu bättre skulle det bli. Vi var på Rigoletto och såg "District 9". Filmen började kl. 13 så det var bara Maria, jag och kanske 10 personer till i salongen som har över 900 platser. Så ska bio ses. Filmen var fantastiskt bra. Har nog aldrig sett något så bra i denna genre. Länge sedan var det iallafall.

Efter det knallade vi till BRIO-butiken och blåste lite mer pengar. Den där ungen har redan kostat oss mer än vad jag lägger på mig själv på ett år. Och den är inte ens född. Tur att vi fått en del hjälp från snälla föräldrar (tack!). Idag inhandlades skötväska och regnskydd. Men nu har vi faen allt. 

När vi kom hem började vi tillaga en riktig sommarlasagne. Kantareller, squash och mangold från stugan. Jag får dricka lite rödvin medan jag fräser och nu har den alldeles strax bubblat klar i ugnen. 

Lördagen den 5 september - vilken dag.