fredag 11 september 2009

Mer w.i.p.



Skrutten är ju beräknad att komma imorgon men vi var på mvc tidigare idag och barnmorskan trodde att det skulle dröja ett tag till. Vi hoppas ju på en våg och då måste den bakas till den 23:e. Vi får se vad skrutten bestämmer sig för. Vi har fortfarande inte bestämt något namn (om det blir en kille) och har inte speciellt många att välja bland. Ett problem vi måste ta tag i snart.

Jag har på min revisors begäran suttit och skrivit reseräkningar idag. Varje resa med övernattning som jag gör i konstens namn får jag traktamente för. Visst har jag hört talas om att det funkar så men det finns inte en chans att jag själv skulle sitta och räkna ihop sådant inför deklarationen. Jag behöver bara hålla reda på var och när jag har rest och hur många nätter jag var borta. Hon fixar resten. Det är ju fantastiskt.

Annars har jag målat vidare idag, det flyter fortfarande på bra. Bilden ovan är en detalj och det är fortfarande en hel del kvar att göra. Men efter helgen har jag säkert något att visa. Ikväll ska vi på vernissage, AD:n och formgivaren Greger Ulf Nilsson ställer ut uppförstorade reproduktioner av klassiska konsertbiljetter. Mer om utställningen finns att läsa här (om man bläddrar ned lite finns ett annat bekant namn med).

Jag ser fram emot en lugn helg med Maria. Eftersom jag är chaufför på stand by dygnet runt så behöver jag inte oroa mig om vad jag ska hitta på eller vilka fester jag ska gå på. Det är bara att koncentrera sig på att jag och Maria är mätta, glada och utvilade. Det lär behövas när det sätter igång. Sägs det.

, , ,