måndag 21 september 2009

Du röstade väl?



Jag jobbar vidare = inget barn idag heller. Skulle verkligen vilja bli klar med målningen jag håller på med innan skrutt kommer. Gillar inte att ha oavslutade grejer stående. Det gäller förresten det mesta när det kommer till mig. Påbörjar något vill jag avsluta det också. Dels för att det är skönt att bocka av och vara klar så att man kan gå vidare men också för att slippa ha grejer hängande över sig. Sådant tynger bara.

Var det någon som tänkte på att det var mycket pensionärer ute och snurrade igår? Anledningen var inte en landsomfattande utförsäljning av fotriktiga skor eller såna där hårrullar - utan kyrkovalet. I våra kvarter var det små tanter överallt. Gubbarna har väl dött eller bryr sig inte.

Jag gick ur kyrkan för många år sedan för jag pallar inte med deras hyckleri och skulle helst önska att både kyrka och religion bara självdog. Men om man är med tycker jag att det är ens förbannade skyldighet att rösta på något demokratiskt parti så att inte SD och KD får för stort utrymme. De är livsfarliga.

Jag ska inte spä på ytterligare i Anna Anka-farsen, men är det bara jag som blev förvånad över hennes ålder? Trodde hon var runt 60.

Nu jobbar jag vidare.

, ,