fredag 9 oktober 2009

Det borde väl vara min tur nu?


Sitter och funderar lite på vad som ska hända härnäst. Förutom utställningen på Galleri Mårtenson & Persson i vår har jag ingen stor grej (rent konstnärligt) att se fram emot. Jag jobbar bäst om jag har något att sikta på. Inbjudan till Liverpool och DN-artikeln dök ju i och för sig upp från ingenstans så jag antar att andra grejer också kan göra det. Något oväntat galleri kan väl höra av sig. Eller varför inte en konsthall? Själv orkar jag inte röra ett finger just nu så jag hoppas att saker sker bakom kulisser och utanför min kontroll.

Annars vore en bra start på det nya året att få delta på Liljevalchs vårsalong. Jag skulle verkligen gilla att ha det i mitt cv och dessutom borde det vara min tur nu. Eller? Nåväl, juryn ser bra ut i år och jag kan inte göra mer än att söka. Som tur är har jag tre fantastiska verk att skicka in. "Gap", "Flash" och "Path" och jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna tacka nej till en sådan trio. (Hoppas jag inte jinxat hela skiten nu...)

Nu måste hybrismannen ned till tvättstugan. Hej så länge.