fredag 2 oktober 2009

Intervju, besöksrekord och lillefjant.


När jag berättade för Skrutten (som troligtvis har ett riktigt namn väldigt snart) att jag inte ska skriva lika mycket om honom, hur mycket han skiter och hur trötta vi är så visade han tydligt vad han tyckte om det. De må vara små de där händerna men han vet hur man använder dem.

(Här blev det en skruttrelaterad paus på drygt tre timmar och nu är det fredag natt. Jag fortsätter)

Reportern från DN var toppen, han hade läst på en del om mig och min konst och ställde bra frågor. Jag tycker att intervjusituationer kan vara ganska jobbiga men denna gång var det som att prata med en gammal vän. Jag blev liksom aldrig utfrågad. Han var här i över en och en halv timme och känslan när han gick var att det kommer att bli en bra artikel. Ser verkligen fram emot att se den i tryck och jag är nyfiken på vad det kan innebära besöksmässigt för min blogg och hemsida. Ny publik kanske? Det är ju ändå DN.

Appropå det. September 2009 slog jag besöksrekord på både min hemsida och blogg. Mycket beror på att jag har börjat skriva här istället för på MySpace (som blivit lite dött). Det är en fantastisk plats att hitta och underhålla internationella konstnärskontakter men betydligt sämre som bloggportal. En återvändsgränd i cyberspace. Sedan jag började skriva här så har jag dubblerat antalet läsare (snitt på 90 träffar om dan). Inte jättemycket om man heter Magnus Uggla, Kissie eller Schulman, men för mig är det ett stort steg framåt. Jag är dock långt ifrån nöjd.

Egentligen var min plan att börja skriva på Kdebatt idag (igår) men det satte ju vår lilla ätochsovochtahandommighelatidenskrutt stopp för så jag gör det imorgon (idag) istället. Bloggarna där kommer i princip vara dubbelposter av det jag skriver här men jag tänkte börja med en riktigt bra presentationsblogg. Sedan kanske vissa inlägg där kommer att modifieras och skalas ned. Typ. För den som vill debattera konst och läsa renodlade konstnärsbloggar kommer det nog att bli en bra plats. Hoppas.

Nu ska jag gå och lägga mig. Maria tar första nattpasset med lillefjant (om han krånglar) men förhoppingsvis får vi båda sova lite. Vi måste ju vara utvilade inför första promenaden med fina vagnen blir till mvc i Gamla stan imorgon bitti. Därför - god natt.