söndag 18 oktober 2009

Parmiddag, en hatthylla och lite konst.



Igår var vi på parmiddag, Akira följde såklart med. Han uppförde sig exemplariskt och låg mest och dunade de fem timmar vi var där. Vi som inte visste om vi kunde gå dit överhuvudtaget. Kvällens samtalsämne - barn. En hade en ettåring, vi en treveckors och de tre andra paren var gravida i olika stadier. Jag/vi har verkligen inga planer på att bara umgås med andra som har barn men det det var skönt att träffa lite folk och snacka av sig. Som inte börjar gäspa utan faktiskt lyssnar på babyrelaterade svar. Och drinkarna var goda.

Denna dags projekt var att sätta upp en ny hatthylla och jag började runt lunch, nu är klockan snart 20:00 och hyllan sitter fortfarande inte uppe. Det beror inte på att tummen sitter mitt i handen, jag skyller allt på Akira. Men innan dagen är slut ska skiten upp.

Jag vetefasen vad som händer i veckan som kommer men lite tid tänkte jag försöka spendera i ateljén. Ska förbi konstbar med nya bilden också, det har tydligen ramlat in förhandsbeställningar på den redan. Då är allt i sin ordning.