måndag 12 oktober 2009

Ett stort jävla konstlager.



Sådär. Årets ansökan till vårsalongen 2010 är klar. Ungefär tvåtusen personer söker varje år och en bråkdel antas så konkurrensen är rätt hård. Men jag har en bra känsla och kunde inte vara mer nöjd med mina bidrag. Om ett par månader får vi se, det vore ju en grym start på året som jag tror kommer bli fantastiskt.

Jag var så sne på datorn när jag skrev mitt förra inlägg att jag helt glömde bort att berätta att min gallerist ringde tidigare idag. Han hade en köpare som var intresserad av min konst och när han säger så brukar det alltid leda till affär. Jag skulle verkligen behöva pengarna. En såld tavla håller mig flytande i ett par månader, men eftersom i princip alla mina verk fortfarande är i Helsingfors så blir det svårt denna gång. Jag borde bygga upp ett stort jävla konstlager så det alltid finns tavlor till alla som vill ha.

Hur som helst så är det så himla skönt att ha ett galleri som jobbar aktivt för mig och min konst. Jag har världens bästa gallerist.