söndag 24 januari 2010

90210



De flesta som läser min blogg är bosatta i Sverige men ni finns också utspridda lite över hela världen. Google translate gör det ju enklare för alla som inte kan svenska och för oss som inte pallar att skriva på engelska. Varje inlägg skulle ta en vecka.

Upptäckte häromdan på min statistiktjänst att någon från Beverly Hills varit inne och läst. Det är ju förstås bara en stadsdel, i en stad, i ett land. Men samtidigt känns det lite kittlande på något vis, och om man tittar längst upp på bilden (klicka på den) så ser man en liten del av Mullholland drive. Ganska tuffa kvarter, där skulle jag gärna sälja lite.

Jag har aldrig hört någon som varit i L.A. prata väl om den stan och det finns tjogtals platser jag skulle vilja besöka innan, men någon dag ska jag dit. Blåsa på med en cab längst Mullholland Drive, solen på väg ned, lillen tjoar i baksätet och Marias har Greta Garbobrillor och en sån där Thelma och Louise-scarf på huvudet. Själv nöjer jag mig med ett par gula pilotbrillor och gubbfrilla. Det blir perfekt.