tisdag 5 januari 2010

Att sätta sprätt eller inte, det är frågan



Om man bortser från att min dator betett sig som en pc och jag p.g.a. detta inte fått något gjort så har det varit en bra dag än så länge. Maria fick sitt lyxpaket från Apple med skinande ny dator och skärm och jag fick in en rejäl faktura för beställningsjobbet jag gjorde innan jul. En del av mig vill genast ut och köpa ny dator, bil och grejer till kameran men den andra delen sätter in pengarna på diverse konton (moms, N.Y. och sånt) och stoppar dessa vilda ideér. Det här med att jobba som konstnär är lite som att pyssla med lotto och det gäller att portionera ut vinsterna jämt över året. Annars funkar det inte.

Den lilla tavlan jag fick av Maria i julklapp har hittat sin plats. Jag fattar inte hur jag klarat mig hittills men nu får den förgylla mina sista månader här. Jaha, efter några timmars tuggande verkar datorn fungera hjälpligt, bäst att ta tag i de saker som ska tas tag i.

Onödig note to self: köp en mac nästa gång.