lördag 9 januari 2010

Jag vill åka NU!



Inte vet jag vad Akira kommer att gilla för musik när han blir äldre men vi matar honom med vad vi tycker är bra. Just nu tror jag att Fever Ray är hans favorit men sånt kan ju ändras snabbt. Han gillar även när jag pratar som Kalle Anka så är ganska okritisk för vad vi lägger fram. Tur det, annars skulle han väl aldrig ha på sig den där tröjan.

Jag har suttit och filat på en stipendieansökan inför N.Y. och känner mig ganska nöjd med vad jag fått ihop. Även om jag lyckats lägga undan en del pengar så är alla extra tillskott välkomna för skulle vi inte lyckas med bytet så måste vi hyra något. Har man tur hittar man en lägenhet för 20.000:- i månaden men det kan förstås bli dyrare än så. Bytet i Brooklyn blev det inget med, våra tider passade inte ihop och dessutom ville han ha pengar i mellan. Synd, för den hade takterass och grym utsikt över Manhattan.

Men än så länge har vi gott om tid, Maria har dessutom flera vänner där som håller ögonen öppna åt oss och och min mångsysslande vän Zinat är där just nu - hon har lovat att kolla med sina kontakter. Jag är faktiskt inte ett dugg orolig, det är bara spännande att få reda på var vi ska hamna. Jag kan tänka mig allt - flashigt vid Central Park, bohemigt i Soho, gött vid Washington Square eller på riktigt i Williamsburg. Men tillgång till en takterass med grill och en stor sån där vattensilo vore ju knasigt.

Tänk att sitta där och sippa på en öl en ljummen sommarkväll och lyssna på sirenerna. Fan, jag vill åka NU.