måndag 25 januari 2010

Less is (nästan) alltid more



Rikard från Galleri Mårtenson & Persson var just här. Vi gick igenom grejerna inför utställningen och flydde sedan min trånga, stökiga ateljé och gick till cafeét snett emot och fortsatte diskussionen över en fika. Jag fikar typ aldrig så nu är jag lite sockerchockad.

Jag övergav mina planer på att hitta på en egen -ism som titel. Den kändes pretto och tillkrånglad efter jag känt på den ett tag, alltså exakt vad jag inte ville att det skulle vara. Senaste titeln jag sugit på och som jag även presenterade för Rikard är kort och gott - 'cut' (alternativt 'AND=cut')*. Less is oftast more. Bilden som ska användas till vernissagekortet blir förstås verket ovan.

Allt känns väldigt bra och jag tror att det kommer att bli en riktigt schysst utställning. Ska bara få klart ett par grejer till. Den 4 mars smäller det.

*Kom gärna med respons på titelvarianterna.