torsdag 14 januari 2010

Om man spelar på en vägg då?



Då och då samlas vi några stycken och spelar tv-spel. Jag tror i och för sig inte att det heter tv-spel längre och speciellt inte när spelet ifråga projiceras på en vägg. Och så dricker vi öl förstås. Det blev ganska måttliga mängder för jag var lite stand-by ifall Akira skulle flippa ur, han fick ju ett par sprutor i benen igår och var allt annat än nöjd med det. Det är knasigt det där med vaccin, att man måste bli lite sjuk för att hålla sig frisk. Nu har han väl polio light + vad det nu var i den andra nålen. Ynklig idag han är, bröt ihop när jag pratade med honom med min roligaste röst.

Fick en seriös förfrågan på ett verk sent igår och om köpet går igenom är jag jävligt sugen på att köpa den där macen jag babblat om. Nu funkar visserligen min dator helt ok men jag är säker på att det bara är en skenmanöver. När jag anar det som minst och behöver den som mest kommer den att kuka ur. Det gör den jämt. Då ska jag ha pengarna liggande bredvid mig och bara kuta till macoteket.

Tidigare idag fick jag höra (via en vän med kontakter) att ett av toppgallerierna i stan har koll på mig och min kommande utställning på Mårtenson & Persson i mars. Kanske inte så himla märkligt egentligen eftersom Stockholms konstvärld är en aning begränsad och ankdammig men kul att höra och lite smickrande. Kanske bäst att jag sätter mig och gör klart illustrationen så att jag kan måla lite inför utställningen också. Vi vill ju inte ha en flopp.



Jag blev lite mobbad för att jag höll kontrollen som en gammal som gubbe kör bil. Jag kan inte annat än att hålla med.



Inatt drömde jag många snabba drömmar. Hoppade, flög och hade mig.