lördag 16 januari 2010

Min grej



Sedan jag började blogga här för några månader sedan har jag skrivit ett par hundra inlägg och med tanke på bloggens namn så är det väl tur då att 'konst' kommer överst på listan. Att Akira är tvåa är kanske inte så förvånande och att 'bra dag' hamnat högt känns bra - visserligen tillsammans med 'knas' - men det säger väl något om min tillvaro antar jag. Resten av etiketterna ligger som vanligt till höger längre ned på denna sida.

Jag har länge funderat på en titel till utställningen i mars och tror att jag är något på spåren nu. Det är svårt det där. Man vill inte ha något som är för pretto, det får inte heller vara för simpelt eller intetsägande. Titeln får gärna se snygg ut tillsammans med mitt namn och naturligtvis ska den säga något om utställningen. Denna gång ville jag dessutom uppfinna en egen -ism för att ringa in vad jag håller på med, vilket spär på svårighetsgraden. Om några dagar får ni veta, ska bara kolla med galleriet och en smart person i min närhet först.

Så fort Maria och Akira vaknat ska jag till ateljén och slutföra illustrationen. Det har flutit på bra och den kommer definitivt bli klar idag. Känns skönt att kunna leverera väl innan deadline, men det gör jag i och för sig alltid. Det är min grej.