lördag 23 januari 2010

Gastronomisk afton

Om misosoppan är bra på japanska restauranger brukar även resten av maten vara bra. Soppan på Shogun var gudomlig. Vi satt i några timmar och petade i oss en grym fyrarättersmiddag, har inte ätit så bra japanskt sedan - ja, Japan. Att det var vår första stund tillsammans utan Akira tänkte vi inte så himla mycket på, vi bara njöt av maten och hade det gött.

Vi kommer lätt att gå dit igen så vårt favvoställe Kokyo på andra sidan stan har fått en seriös utmanare. Visserligen är detta ställe typ tre gånger så dyrt men det kan det vara värt ibland. Och nej, tyvärr får jag inga gratismiddagar för att skriva detta, men skulle jag få det skulle ni inte få höra om något annat. Så det är väl lika bra.

Nu är det lördag och jag har ingen aning om vad som ska hända idag. Precis som vanligt sedan vi fick barn. Ingen hör av sig längre. Tror folk att vi har dött eller gått under jorden bara för att vi är tre nu? Får vi inte vara med och leka längre? Ibland kan det vara ganska skönt med en helt oplanerad helg men just exakt nu känns det lite segt. Gårdagens öl gav mersmak.

Förrätterna. Knasigt gott.


Jag tog på min finaste japanska tröja men glömde visst att skrubba bort färgen från fingrarna. Sashimin smälte i käften.



Typ den bästa tempuran någonsin.