onsdag 6 januari 2010

Tur att jag har ett sådant ändlöst tålamod.



Jag förstår verkligen att intresset när det gäller mina datorproblem inte ligger på topp men min värld snurrar för tillfället runt en rutten dator. Jag har just bestämt mig för att döda den, eller dess ruttna innandöme iallafall. Men först måste det backuppas och även om jag har kopior på det mesta sedan tidigare så måste jag gå igenom filerna och matcha.

Varför inte bara ta en ny backup på allt kanske den vise undrar? Jo för mitt lilla cp till dator tar just nu tio minuter på sig att kopiera en halv gig (det ska gå på sekunder normalt) och att bränna en DVD med filer tar över två timmar. Så en backup på hela rasket skulle ta hela natten.

Jag hatar denna dator av hela mitt hjärta. Jag är så jävla sugen på att göra en Office Space - köra ut härket till en skogsglänta och ge den en rejäl omgång. Baseballträn och hela skiten.