fredag 8 februari 2013

Halvdag på östermalm

Besökte min gallerist igår och diskuterade nutiden och framtiden. Kom fram bl.a. fram till att jag ska ställa ut på på Mårtenson&Persson våren 2014. Det är ett bra tag tills dess men det känns bara bra, jag har ingen brådska med något och har andra saker på gång som kommer ta min tid så det räcker.

Efter vårt möte gick jag till Galleri Lars Bohman några hundra meter längre bort och kollade på Maria Miesenbergers första galleriutställning på åtta år. Gillade. Intressant att fler och fler (inkl. mig) helt plötsligt jobbar i svart/vit skala. Vad beror det på? Kolla bara här, och här, för att inte tala om det här. Hur som helst är jag glad att jag satte igång med mitt monokroma måleri långt innan jag sett någon annan göra något liknande (om någon missat ser det ut såhär).

Sist av allt var jag och käkade dumplings, de hade konst i taket.