måndag 30 augusti 2010

Om att låta saker komma till en



Jag har ju legat lite lågt sista tiden när det gäller utställningar och liknande. Dels för vi varit bortresta en tid och jag tyckt att det varit skönt med en paus men framförallt för att jag tänkt att saker kommer att falla på plats så småningom. Det är ju en vansklig taktik men faktum är ju att det alltid ordnar sig. Iallafall för mig:

Idag ringde göteborgsgalleristen som jag väntat på ska höra av sig. Vi ska ses nästa måndag och innan jag vet vad det mötet kan leda till ska jag inte skriva något mer. Men det är (vad jag vet) Göteborgs bästa galleri.

Bara en kvart efter att jag lagt på luren så fick jag ett mejl från en konsthallschef i Småland (jag väntar med att berätta vilken tills jag vet mer) som besökte min utställning på Mårtenson & Persson i våras. De undrar om jag vill ställa ut separat hos dem.

Fan asså, det går bra nu.