tisdag 13 juli 2010

Jag har inte bara latat mig

Vissa som har semester under rekordvärmeböljor åker och badar eller ligger under ett parasoll och degar. Knasbollar. Själv tog jag självmordsuppdraget att rensa ut i vårt förråd bara för att. Det var kanske inte mitt listigaste drag någonsin att göra det just nu men varje gång jag behöver en hammare, en skruv eller vad fan som helst så slutar det med att jag spikar med en skruvmejsel och måttar med höften när något ska mätas. Jag hade fått nog.

Såhär har det blivit för att min pappa är en samlare och när man samlar på saker så försvinner även grejer. Det hänger ihop. Här har han fått mer eller mindre fritt spelrum under närmare tio år men nu är det sluthamstrat i snickarboa.

Tre dagar tog det. Tre svettiga, dammiga dagar.


I åratal har jag tänkt göra något men inte pallat med. Konstigt.


Det var som sagt rätt varmt.


Moppe säljes till högstbjudande.


Halvtid. Kolla, det var en hylla längst in!



Färdigt. Fråga mig var vad som helst ligger.