söndag 20 mars 2011

Äntligen serveras basföda på vår sida stan



Dom kanske har haft öppet ett tag, vad vet jag, men nu finns det iallfall ett helt ok dumplingställe på söder. Vi fick visserligen bara hälften av vad vi beställde (språkförbistring), riset var gammalt och mison blaskig - men ändå. Stans bästa serveras dock fortfarande på Kokyo (på fel sida stan).

Annars sitter vi fortfarande i Fritzlbunkern och väntar ut alla visningar. Idag var den stora och det ser lovande ut, ska bli sjukt spännande när budgivningen kommer igång. Det avgör liksom var Akira ska växa upp - i ett fult höghus på skuggsidan eller i en göttig lägenhet mot ljus och vatten. Gettobarn eller solsidaunge. Han kommer att bli märkt för livet stackarn om folk snålar.

Sista visningen är imorgon så det betyder att jag kan börja gå till ateljén igen och få saker gjorda. Känner att jag halkat efter lite nu och även om det inte är någon panik på långa vägar så kvarstår faktum - jag har otroligt mycket jobb framför mig och om det ska bli något wakeboardåkande i sommar är det bäst att jobba på.