torsdag 17 mars 2011

Vila, jag behöver vila



Jag är hemskt ledsen över min slarviga blogguppdatering men det är så himla mycket just nu, hinner knappt äta (vi åt lunch/middag/kvällsmat kl. 20.30 idag). Men första visningen är avverkad och enligt mäklaren var det länge sedan hon var med om ett så stort förhandsintresse. Men stora visningen är på söndag (och så en sista på måndag).

Som tur är behöver vi inte göra om hela den där städa/fixa/gömmagrejen för vi har tagit in på någon slags hostel några kvarter hemifrån och stannar här tills allt är över. Vi har ett jättefint, gigantiskt rum med allt vi behöver men det är lite märkligt att sitta här för det finns inget fönster och så brummar det i bakgrunden. Precis som en finlandsfärja alltså. Väggarna är lite tunna så italienarna som sitter och shittchattar i rummet bredvid hörs väl, men jag går med på allt så länge jag slipper skrubba grötfläckar på det där jävla köksgolvet igen. Gissa om vi ska hyra in flyttstädare när det är dags.

Konstföreningens besök igår gick bra. Eftersom relativt många hade öppnat sina ateljéer så var det var kul att se vad ens grannar sedan något halvår sysslar med (jag har ju varit upptagen ju). Märkligast var att i vårt "event space" på plan ett hade det varit någon form av rave förra helgen så nu såg det ut som Fryshuset 1994 där nere. Blir segt att återställa för den som är ansvarig för det genidraget. Men konstföreningen tyckte nog att det var lite spännande.

Nu ska jag dratta i mig det sista av ölen och sova mig knasig.