måndag 14 mars 2011

Jag har liksom inget val



Med tanke på omständigheterna (barn med 40-gradig feber, försäljning av lägenhet men framförallt allmän trötthet) så känns varje färdigställd målning som en seger. Och jag behöver många segrar - tro mig. Att som tidigare (innan barn) kunnat lägga all tid jag velat i ateljén känns som en ofattbar lyx och nästan fuskigt nu. Kan man verkligen ha det så?

All tid utanför hemmet går till ateljén så relationer, fritid och socialt liv i allmänhet blir förstås lidande men en stor fördel med min nuvarande situation är att jag blivit sjukt fokuserad och effektiv. Jag får saker gjorda - och om jag får säga det själv - på ett bättre sätt än någonsin. Detta är utan tvekan min bästa serie målningar hittills.

Arbetstiteln är Bless God's America och storleken är som vanligt 90x90 cm. Visas i sommar på Galleri Mårtenson & Persson.