tisdag 3 maj 2011

Fet nostalgitripp

Maria och jag träffades 2005 och en sak som vi fattade ganska snabbt var att vi båda gillar att resa. Så vi öppnade rätt hårt 2006 och sedan rullade det på i några år. Jag är lite osäker på hur vi hade tid och råd men Maria var ju välbetald reklammakare (med guldkort på flyget = vip-lounger överallt!) och jag bidrog väl med vad jag kunde. Kul vi hade.

Att vi inte reser fullt lika mycket nu beror förstås på att vi har ett litet barn, men omöjligt är det ju inte - vi tillbringade ju ändå 9 veckor i New York förra året med en sexmånadersbebis. Fast det är helt klart glesare mellan resorna nu.

Här är en radda bilder från de flesta av resorna och eftersom jag har en triljard foton har jag bara valt bilder där vi båda är med för annars hade jag suttit och velat halva natten mellan alla gyllene ögonblick. Jag förstår om detta är sanslöst ointressant för väldigt många men det är ok med mig.


Brooklyn Bridge i New York våren 2006. Vår första resa tillsammans.


Sedan drog vi direkt till Island. Magi.


Och så en liten fylleresa till Åland där det var helt dött men vi hade det kul ändå. Sommaren 06.


Vår första Japanresa, här i en broderad taxi precis som det ska vara. Fortfarande 2006.


På väg till Helsingfors för att lämna tavlor till mitt dåvarande galleri. Någongång 2007.


Uppe i bergen på Teneriffa vintern 2007.


Helsingfors igen. Denna gång någon utställning (jag har varit där tusen gånger pga. galleriet men två bilder får räcka). Detta var iaf 2008.


Tre veckor i Japan, varav två på tåg. Fantastisk resa våren 2008.


I djupaste Ryssland (Perm) på dokumentärfilmfestival där Marias film var med och tävlade. 2008.


I Schweiz på en annan dokumentärfilmsfestival där Marias film var med. Fortfarande 2008.


Bilar runt på Gotland sommaren 2008. Här Fårö.


På en strand i Thailand i januari 2009 får vi reda på att vi ska bli föräldrar. Tittar man noga ser man ett graviditetstest i Marias hand. Blev en speciell båtluff.


Central Park i NYC april 2010. Vi hyrde en grym lägenhet på Lower East och hade det fantastiskt.


Men platsen vi alltid återkommer till är stugan på landet. Här sommaren 2009, några månader innan Akira föddes.