torsdag 8 oktober 2009

Gondolen, megasushi och en soft unge.



Jag har haft en fantastisk trettiofemårsdag. På alla vis. Morgonnojsade med Akira (som varit på ett strålande humör hela dagen) och åt sedan frukost med Maria. Lunch hemma som svärmor ordnat åt oss igår. Prinsesstårta på konditori (jag är en sucker för grädde) och efter det en drink på Gondolen. Stockholm låg så vackert under oss att om vi inte bodde bara några minuters promenad därifrån så skulle man nästan inte tro det var sant. Som en lite för överdriven kuliss. Turisterna på besök en sån här dag måste baxna.

Efter drinken gick vi till Samba Sushi på Götgatan och hämtade en 35-bitarsbricka som Maria beställt. Jag blev så jävla glad. Sushi är det bästa jag vet men bitarna tar alltid slut lite för fort. Ikväll kunde vi frossa i rå fisk och vi fick i oss varenda bit (+ avsmakningsmeny) i en sittning. Storknade nästan. På bästa möjliga sätt (fler bilder finns här).


Men det bästa med dagen var nästan att veta att man kan ta med sig Akira till lite olika ställen och att han är helt cool med det. Han sov mest men de gånger han var vaken låg han bara i sin vagn och jäste. Tittade sig omkring och verkade ha det skönt. Jag har inga planer på att dra med honom ut på krogen för jämnan men jag gillar att han redan är så soft och inte alls lättstörd. Vi får ju anpassa oss en hel del efter honom och då är det väl inte mer än rätt att han anpassar sig lite till oss. Hur som helst så lovar det gott.

Nu börjar snart the graveyard shift. Hoppas han är schysst inatt.