onsdag 10 mars 2010

Det här är en rubrik

Om man slår upp 'effektiv' i ett lexikon så är där en bild på mig. Jag är som en arbetsmyra när jag kommer igång och har fått sjukt mycket gjort idag, ska tillbaka nu på kvällen och köra ett varv till. Snart slipper jag min garderob till ateljé och det är en stor lättnad, jag känner inget vemod när jag rensar ut och tror inte att jag kommer att sakna den.

Men det är ju helt klart en epok som går mot sitt slut. Det sitter en del ångest i de där fyra väggarna, fast mest har det handlat om arbete och en och en annan fest. Måste nog lägga upp en hyllningsblogg för ateljén på Södermannagatan 32 ändå. Vi har ju hängt ihop i nästan fyra år.


Min utsikt har blivit lite begränsad.


Tolv smockfulla lådor blev det till sist. Bara livsviktiga prylar.


Fy fan. Ser ut som ett ryskt kontor.


Alla hyllor nere. Soffan har gjort sitt nu, grovsopen nästa.



I vårt gemensamma kök hittade jag denna svartpeppar. Min hyresvärd har lite svårt att göra sig av med grejer.