söndag 14 mars 2010

Om fyra veckor byter vi vanor

Våra söndagar är ungefär likadana. Vi går upp lite för sent (idag väckte Akira mig kl. 10.30) äter en ganska omfattande DN-frukost, datar lite och sedan går vi ut på svennebananvagnspromenad. Efter ett par timmar ute går vi och handlar käk (om man inte är bakis för då äter vi pizza), någon av oss tillreder vad vi nu köpt (oftast jag) och sedan tv-dinner.

Efter det leker vi lite med lillen, tvättar'n och skickar honom i säng. När han har däckat sätter jag mig vid ena datorn och skriver typ detta och Maria sätter sig vid den andra och letar lägenheter (vi tackade nej till den ena jag skrev om igår och den andra som har precis allt väntar vi fortfarande på svar från). Vi har suttit ganska länge och google-mapsat runt i kvarteret. Det är den vi vill ha!


Maria kör en morgonrunda på craigslist, sportpojken tittar på.


Jag blev så sjukt sugen på glass. En nogger.



Såhär nöjda var vi med vädret och att vi om fyra veckor byter promenadstråk - Hammarby kanal mot Hudson river.