måndag 22 mars 2010

Sista bloggen om sista kvällen



Detta är det absolut sista jag skriver från denna ateljé. Jag har inte känt något annat än befrielse och lättnad tidigare när jag rensat ut och målat om men för första gången kom ett vemod över mig. Jag kommer inte att sakna denna plats men det är ändå här jag suttit så gott som dagligen i nästan fyra år. Lite tomt kommer det att kännas. Men mest skönt.

Jag tänkte att jag skulle lägga upp en hyllningsblogg till atten men när jag gick igenom de senaste årens bilder och plockade över allt ateljérelaterat till en mapp så blev var det ett par hundra foton mer än vad jag pallar med idag. Det märks att det har spenderats en del tid här, jag ser sjukt ung ut på de tidiga bilderna. Visar snart.

Imorgon ska jag hämta en liten lastbil i Hammarby Sjöstad och sedan hjälper en polare mig att flytta ut allt junk. Det är samma person som hjälpte mig hit med alla grejer en dag i maj 2006. Hoppas han är sugen på lite flyttöl.

Nu stänger jag av och drar ut bredbandet. Jäklar vad dramatiskt.