fredag 19 mars 2010

I walk long time



Idag har jag tagit en jättepromenad med lillen. Egentligen skulle jag bara ned på stan och kolla efter ny resväska (behöver en ordentlig Amerikakoffert) men så gick det hela överstyr. Någonstans på Västerbron höll jag på att smälla av och nu sitter jag med sega ben och bara väntar på att maten som är i ugnen ska bli klar. Idag blir det falsk falukorv.

Var det någon som läste DN igår förresten? 52% av befolkning tror inte att falukorv är ett halvfabrikat och 36% tror inte att pesto är det. Låt oss göra en liten undersökning. Tror DU att falukorv är en del av ett djur (typ fläskfilé) och/eller att man skördar pesto så ber jag dig vänligt men bestämt att stänga detta fönster och aldrig återvända hit igen.

Min tro på mänskligheten har fått sig ännu en törn.