fredag 13 april 2012

Billgren på Bohman

En av anledningarna till att jag tog mig in till stan igår var att jag skulle kolla in Billgrens utställning. Den var mäktig och snudd på överdådig, precis som han vill ha det antar jag, och det har naturligtvis varit folkstorm. För oavsett vad man tycker om Billgrens konst får han väl ändå anses som folklig och när folkliga konstnärer ställer ut kommer folket. De som ser en utställning var femte år, ställer märkliga museikrav och undrar vad inträdet ligger på kommer i hundratal en helt vanlig lördag.

Men hey, jag skulle inte ha ett dugg emot att vara folklig om jag kunde sälja mina grejer för nästan en mille styck. Inte ett dugg.


Sådär vill jag också ha mitt namn nästa gång.


Det är rätt stora målningar.


Jättejättestora.


Snygg ram!



Den uppmärksamme kanske känner igen den här miljön från en väldigt nymålad monokrom målning?