måndag 16 april 2012

Välkomna hit Kobra!



Det finns ett enda tv-program jag aldrig missar. Och då menar jag aldrig. Jag har nog sett alla program sedan det började sändas 2007. Fatta då det stora i att de ska komma till min ateljé i övermorgon.

Någon kanske minns att jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan att "Maria träffade rätt människor och fick en öppning som kan leda till bra grejer" och så blev det. Kobra ska i ett kommande program ha "Tanten" som tema och eftersom Maria gjort flera dokumentärer som skildrar äldre kvinnor på ett okonventionellt sett så rekommenderade personen vi träffade Maria till Kobraredaktionen och sedan gick det snabbt.

Eftersom Maria sitter i min ateljé och jobbar då och då föll det sig naturligt att de kommer hit och filmar och det har jag förstås inget emot. Så idag har jag rensat, putsat, riggat och kanske även städat lite taktiskt. Jag skulle ju inte stämma någon om en målning råkade komma med i bild.

Men mest av allt hurra för Maria, det finns ingen som förtjänar det bättre och extra kul är det att SVT redan köpt in "Drömresan" så den kommer att få all uppmärksamhet den förtjänar!

Info om Marias filmer och pågående projekt finns här.