onsdag 18 april 2012

Så bra

Jag lämnade Maria åt sitt Kobraöde och tog en promenad



runt Vinterviken och Gröndal. Jag pratade med min gallerist som skulle boka in ett möte med chefen på Eskilstuna konstmuseum inför den kommande utställningen. Sen satt jag rätt länge och tänkte på hur jävla bra jag har det,



så bra faktiskt att jag i ett anfall av gott humör/hybris där och då bestämde mig att en dag ska vi köpa vårt favvohus på Stora Essingen. Den där klossen längst ut på udden med hela jävla solnedgången vid strandkanten.



Men skulle det spricka kan vi ta nästan vilket som helst av de andra.



Jag vände tillbaka mot ateljén och straxt därefter ringde Maria och sa att jag var välkommen till min arbetsplats igen, hon och kobrorna skulle dra vidare till ett fik för vidare intervju. Och nu ska jag fortsätta rota i mitt bildarkiv (gick igenom 5000 bilder igår) efter stoff till nya målningar.

Det är bra att va ja.