torsdag 7 januari 2010

Byta konst mot teknik



Det förbluffar mig att folk går runt utan mössa och vantar i det här vädret. Fick de inte lära sig när de var små att örtio procent av kroppsvärmen försvinner ut genom pallet? På väg till ateljén såg jag t.ex. fråga Olle-Olle med svålen bar, han såg frusen ut. Själv är jag så inpackade att om ett tåg till inre Mongoliet körde fram och undrade om jag skulle med så skulle jag inte banga. Att bestiga K2 vore inga problem, ge mig bara lite frystorkat och ett rep.

Jag freakade ur på datorn igår och lät den stå och tugga i natt (vad den nu tuggar på?) och det har tydligen gjort susen för denna gång. Den går som ett spjut och fast jag vet att jag borde döda den så pallar jag inte det nu. Bara tanken på att installera in alla program igen, leta uppdateringar och ordna nya FTP-konton och liknande får mig att må illa. Så jag låter bli. Men gårdagens jobb är inte förgäves för OM (när) skiten kraschar så har jag en uppdaterad backup.

Nu ska jag verkligen, VERKLIGEN ta tag i illustrationsjobbet som ska vara klart typ nästa vecka. Jag funderar allvarligt på att ta pengarna från detta jobb och köpa en MacBook Pro, det vore väl ett bra byte? Dessutom avdragsgillt.