tisdag 12 januari 2010

När jag blir stor ska jag emigrera

Idag gick jag upp extratidigt för det låg en fjant i sängen som hade tröttnat på att ligga i sängen. Han bestämmer. Efter frukost knallade jag mot Kungsholmen och Konstbar för att få hjälp med en utskrift, den blev väldigt bra så nu kan jag börja jobba på illustrationen till Stockholmshem på allvar. Den ligger här bredvid mig och bara väntar.

Nu är det mörkt ute fast klockan bara är fyra. Det är så jävla deprimerande, fi fan vad jag hatar den här årstiden. Är det inte nog snart? Jag pallar inte mer.



Utsikt från Västerbron tidigare idag, typ exakt där Anna Odell härjade för en tid sedan. Isen var väldigt fin men det är så sjukt mycket vackrare att stå på denna plats en dag i maj. Eller juni. Eller juli. Eller när som helst då man inte fryser ansiktet av sig.



Plötsligt blev jag omsprungen av den här jäveln. Lägg av och spring i pisskylan hurtiga människa!



Efter konstbar gick jag som vanligt till Överskottsbolaget vid Fridhemsplan. Jag hade hoppats att det skulle sitta en tovig liten hund här för det hade betytt att Sara-Vide var inne och handlade veckans gem. Men jag kanske springer på henne nästa gång. Som vanligt fick jag med mig grejer för några hundra fast jag bara skulle in och titta.



På tunnelbanan hem kände jag plötsligt hur liten och begränsad denna stad är och att jag är ganska trött på den. Det är dags att göra något annat nu. Det är dags att bo i NYC.