söndag 24 januari 2010

En klyscha i en klyschig stadsdel



Missförstå mig inte nu, jag gillar söder. Finns ingen annan del av stan jag hellre skulle vilja bo i (jag har även testat Östermalm och Vasastan) men ibland blir saker så påtagligt fåniga. Som nyss när jag knallade hit till ateljén med ett par tavlor under armen och såg mig själv med de förvirrade turisternas ögon.

Man ser vad de tänker - titta där går en riktigt söderkonstnär, precis vad man kunde förvänta sig i SoFo (det töntigaste namnet på en stadsdel någonsin). Jag vill inte vara en klyscha i en klyschig stadsdel och att jag snart packar ihop mitt pick och drar känns väldig rätt. Det har blivit alldeles för skitnödigt här.

Nu ska jag sätta igång och måla. Min gallerist från Mårtenson & Persson kommer förbi i morgon för att diskutera och välja ut grejer inför utställningen i mars. Städa pallar jag inte.