onsdag 6 januari 2010

Mac - en kärleksaffär



Jag sitter vid Marias nya datorpaket.
Allt går snabbt, glänser och fungerar perfekt. Vad annars - det är ju en mac. Jag köpte min senaste pc för drygt ett år sedan och som vanlig så tog jag det dyraste i affären. Blue ray och hela paketet. Men dyr skit är också skit. En pc är alltid en pc. Att jag inte går och köper mig en mac i morgon beror enbart på att jag just fört över en ansenlig summa till N.Y.-kontot. Men bra sugen är jag.

En bra grej är att Maria även splashade ut tiotusen på ett nytt Final Cut (filmredigering). Inga fler fulprogram i vårt hus. Hon ska jobba vidare med sina dejtdamers häst- och vagnresa på Irland som blir som en fristående fortsättning på 'Medan tid är'. Även jag tänker ta upp arbetet med hanamifilmen från Japan. Den som försvann i en gigantisk datorkrash (pc) förrförra midsommaren och höll på att ta knäcken på mig. Som tur är finns det intankade råmaterialet kvar, jag hade aldrig pallat att gå igenom alla dessa timmar igen.

Sidoprojekt är bra, man kan inte bara knega i ateljén. Då storknar man.