lördag 16 april 2011

En liten ateljépudel



Hade en avstämning med min gallerist idag, det gick bra. Nu gäller det bara att det går bra i fortsättningen också för om någon månad bör det mesta av serien vara klar och han kommer och hämtar hela klabbet för att frakta ned grejerna till galleriet i Skåne. Sommarens bästa utställning har vernissage på midsommardagen (det är jag, Astrid Sylwan och en tredje person som jag är lite osäker på vem det är för tillfället).

Några har undrat över mina titlar (eller icketitlar) och tyckt att de varit lite förvirrande, jag är beredd att ge er rätt och efter mötet idag har jag bestämt mig för att ändra dem en aning. Varje målning kommer att beskrivas med ett ord, seriens namn samt årtal - såhär alltså: Flag - NYC series 2011.

Tydligare och bättre. Bra va?