fredag 15 april 2011

Om att uppfylla drömmar



Det har gått rövdåligt i ateljén i ett par dagar och igår när det var som värst så satte jag mig och rensade lite i mina pärmar istället. Där hittade jag bilden ovan som är från när jag bodde på Fuerteventura i slutet av 1900-talet. Jag var typ 24 och tillbringade dagarna på stranden, delade ut flyers och jobbade i bar på kvällarna. Och så surfade jag förstås. Dagen jag köpte brädan på bilden var en av mittt livs lyckligaste dagar och jävlar vad jag njöt av att äntligen få leva det liv jag önskat så länge. Vi hade till och med en egen surfjycke och drog runt på ön i en skraltig bil och letade bra surf.

Tyvärr blev jag aldrig något vidare på att surfa, men jag uppfyllde min dröm och det är ganska kul att titta tillbaka på nu (och våtdräkten på bilden har jag fortfarande kvar, klämmer ned min aningen fetare kropp i den varje sommar när jag utövar en annan brädsport). Nu lever jag ett annat liv som är en annan dröm och hur jävla klyschigt det än låter så tror jag att mina dagar på vågorna hjälper mig i ateljén. Jag glömmer bara bort det ibland.

Ok, tillbaka till staffliet.