onsdag 4 november 2009

Ett roligt jobb.



Jag har bott i Stockholm i ganska många år men jag har inte satt min fot på Lilla Essingen förrän idag. Har liksom aldrig haft någon anledning. Det var inte riktigt så idylliskt som jag föreställt mig men det kanske berodde på att vädret var röven. Hur som helst så var jag inte där för att semestra utan för att träffa mina nya uppdragsgivare för illustrationsjobbet. Mötet gick bra men jag väntar till fredag innan jag skriver något mer om det för det är först då alla detaljer är klara. Men nu känner jag att jag har snackat upp det lite väl mycket, det är ingen jättegrej. Bara ett roligt jobb.

Efter mötet tog jag bussen till Kungsholmen (vad tydligt det är ibland att Stockholm är ett gäng öar) för att besöka Konstbar. Det är alltid kul att komma dit för varje gång jag är där står tavlor som väntar på att hämtas av kunder. De har fortfarande problem att hinna med all efterfrågan och nu är upplagan för "Expect everything" (som syns på bilden ovan) helt slutsåld. Jätteroligt. Och bra för min ekonomi.

C som håller i all pr inför insamlingsgalan på Clarion ringde nyss och berättade vad som hänt så långt. Det var både morgon-tv och press på gång, hoppas att det blir riktigt mycket uppmärksamhet runt hela grejen - både för min och orangutangernas skull. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba på verket som jag bidrar med. Det kommer att bli grymt.