tisdag 3 november 2009

Välgörenhetsauktion på Clarion.



Jag gillar nästan alla sorters djur men jag har några favoriter - apor. Så när jag blev tillfrågad av BOS (Borneo Orangutan Survival) om jag kunde tänka mig att skänka ett konstverk till en välgörenhetsauktion så sa jag omedelbart ja. Självklart ger detta mig lite publicitet men för den sakens skull tackar jag inte ja till vad som helst. Jag tycker orangutanger är grymma och vill gärna bidra till att de ska fortsätta få hänga runt i djungeln ett tag till.

Jag kommer att skapa ett verk i kollageteknik enbart för detta ändamål och om du vill ha möjlighet att bjuda på det så är det bara att köpa en biljett till insamlingsgalan på Clarion Hotel i Stockholm den 30 november. Bland föredragshållarna under kvällen finns bl.a. en av världens bästa naturfotografer - Mattias Klum (som även sitter i BOS styrelse) och skansenmannen Jonas Wahlström. Jag återkommer förstås med mer info senare men om du är intresserad redan nu så läs vidare på BOS hemsida.

Hoppas vi ses på Clarion.