söndag 1 november 2009

Plåtning i sjöstaden.

Någon kanske undrar varför alla mina inlägg kommer mitt i natten. Ni som inte undrar har varit eller är småbarnsföräldrar. Dagarna bara imploderar och försvinner, därmed är nätterna den enda tid jag har. Vilket är helt ok för mig, jag gillar nätter.

Idag tog jag och mina assistenter (läs Maria och Akira) färjan över till Hammarby sjöstad för att plåta lite hus inför illustrationsjobbet jag ska göra. Trots att färjan bara tar några få minuter så är det ändå något speciellt med att åka båt en liten stund. Man är på utflykt. Själva sjöstaden har jag inte så mycket till övers för. Plastigt, stelt och dött. Det finns ingen kultur där. Inget liv. Bara en massa barnvagnar.

Men det var en bra dag och jag tror att jag fick de foton jag behöver, jag ser fram emot att börja med skissen. Det känns som det var extremt länge sedan jag gjorde något kreativt (jag har inte jobbat i ateljén på typ sju veckor) så det ska bli spännande att köra igång. Och när jag ändå håller på så tänkte jag fortsätta med en annan grej. Jag fick en rolig förfrågan igår som innefattar välgörenhet, konst och apor. Skriver mer när jag vet mer.

Jag antar att alla grejer som trillar in nu på något vis är kopplade till artikeln i DN, man ska inte underskatta vad lite press kan göra. Jag behöver verkligen inte lyfta ett finger utan sitter bara på mitt arsle och tackar och tar emot. Precis som det ska vara.


Note to self: köpa fingervantar.


Ja, illustrationsjobbet är husrelaterat.



Har ni sett ett deppigare dagis? Sammanfattar sjöstaden ganska bra.