tisdag 15 december 2009

Det viktigaste är att revisorn blir glad



Uppdraget som jag har gafflat om ett tag är klart nu. Känns skönt att dunka iväg en rejäl faktura det sista man gör innan jul. Detta innebär att årets resultat för mitt företag slutar på plus och det gillar min revisor. Jag grinar ju inte direkt heller.

Akira är inne i en liten åskmolnsperiod och det är ganska tröttsamt för alla. Mest för Maria förstås som har honom hela dagarna just nu, men att inte få sova på nätterna sliter på oss båda (jag slipper dock ammandet och kommer betydligt lindrigare undan). Men för det mesta är han ett litet solsken och nu ligger han och gurglar i sitt nya babygym efter att ha skrikit som besatt i nästan en timme. Livet går upp och ned väldigt snabbt i hans värld.

Just det ja, verket ovan heter "Succeeds all" är i blandteknik på duk och mäter 120x80 cm. Klicka på bilden för att se större.