tisdag 1 december 2009

Man ska inte mixtra med saker som fungerar.



Jag är igång. Banne mig. Egentligen skulle jag varit ute och plåtat idag men jag ställde in det efter att ha kikat ut genom fönstret. Istället har jag jobbat vid datorn och började bygga upp grunden för illustrationen, miljöerna jag skulle fotat idag kan jag lägga till senare.

Jag blev även lite extra påeldad av ett samtal jag fick igår. Ett företag undrade om jag kunde göra ett ganska stort beställningsjobb som tyvärr har samma deadline som nuvarnade uppdrag. Dvs. innan jul. Men vi behöver alla $$$$ vi kan få inför N.Y. så jag tackade ja och om de betalar vad jag begär så kör jag igång med det parallellt. Sova får jag göra nästa år.

Det märkliga är att fem minuter innan jag fick samtalet igår så tänkte jag att det borde vara dags att det händer något snart. Någon borde höra av sig och komma med något bra förslag - ett uppdrag, en utställning, en hög med pengar eller vad som helst. Jag har nog blivit lite bortskämd den senaste tiden, men man ska inte mixtra med saker som fungerar så jag fortsätter att sitta på min röv och vänta på att telefonen ska ringa. Och det gör den.