tisdag 8 december 2009

Jag är ingen naturmålare.



Det har gått ganska ok idag. Allt har inte riktigt gått min väg men det artar sig. Om en målning går helt smärtfritt ska man börja bli orolig - slutresultatet blir sällan bra då.

Idag har jag bl.a. målat ett par måsar. Jag gillar att måla måsar. Inte för att jag är en naturmålare eller så men de är förbaskat lätta att få till och så representerar de något skönt kitschigt som jag gillar. Många ogillar fåglar i verkliga livet men jag älskar dem alla. Till och med de halta och lytta små duvorna på Hötorget.

I morgon ska vi ha ölprovning hemma hos oss. Jag, några vänner, en trerättersmiddag och en sisådär tjugofem bira att testa. Att inte ha något upplägg är själva upplägget, vi testar högt och lågt, ljust och mörkt och framför allt jävligt många. Vinnare och protokoll kommer självklart att redovisas här så småningom.