söndag 6 december 2009

Ros i december?



Jag har just kommit hem efter en rejäl tvåtimmarspromenad med Jens. Vi var ateljégrannar på Ölands konstskola 03-04, blev goda vänner och har fortsatt att hålla kontakten. Han är nyutexaminerad från Mejan och deltar just nu på en utställning i Botkyrka konsthall med 'Labyrint talk'. Bra start.

Akira var en stjärna under hela promenaden och jag gillar verkligen att knalla runt med honom, och så får Maria tid att göra vad hon vill. Hon har fått alldeles för få pauser den senaste tiden eftersom jag varit i ateljén mycket, men det är ganska tillfälligt. Efter jul ska jag visserligen börja jobba på nya verk inför utställningen i mars, men det blir i ett lite lugnare tempo.

Bilden då? Om man tittar noga så ser man att det är en ensam rosa ros där. I december. Någon som fortfarande inte tror att vår planet håller på att värmas upp? (Och, nej syrran. Det är inte små spöken/vilsna själar/vålnader på bilden, bara regndroppar).

Nu sover Fjutten så nu ska jag sippa på ett glas rött och inte göra ett skit. Jag älskar söndagskvällar.