fredag 16 april 2010

I USA utan grill är som en man utan mustasch

Idag gick vi till K-Mart och köpte en grill. Vi är konstant grillsugna eftersom en kolgrillsrestaurang har sitt utblås på taket snett emot. Inte så mycket, bara lite lagom sådär. Grillkolen här är skittung och färdigpreparerad så den är bara att fjutta på. Vi köpte även en tändare och då frågade tjejen i kassan när jag var född, man var tvungen att vara 18 år för att få köpa den (jag är 35). Ibland är det här landet så konstigt, det är ungefär lika svårt att köpa ut en pistol som en tändare. Och igår fick jag visa leg när jag skulle köpa en öl i baren här bredvid, folk är så ängsliga att det låser sig i hjärnan.

Akira var guldpojke idag och blev inte skrämd eller nervös av något på stan, han börjar vänja sig vid att det låter och händer lite grejer här. Tuppade av efter affären och sov hela vägen hem. Tyvärr reagerar han på lite olika födoämnen och har fått lite eksem, just nu håller vi på och listar ut vad han tål eller ej och det är lite bökigt och jobbigt för alla. Mest för Akira förstås.

Extra svårt blir det av att han har känslig hy och man vet inte om det är en allergisk reaktion eller om han bara är lite torr eller nyss har kliat sig (och varför kliade han sig? Är det för han inte tål något och i så fall vad? Ja, ni fattar). Det är så tråkigt om han inte mår bra men han håller modet uppe och är sitt vanliga glada jag för det mesta. Och han charmar varenda människa, folk är som tokiga i honom.


"The land of the free" har många regler.


Ray's Pizza. Bra för oss, troligtvis mindre bra för Akki.


Gissa vem som hade den där mössan på 70-talet.


Är det här det ska ske?


En av mina favoritbilder hittills. Det är motiv ÖVERALLT.