tisdag 13 april 2010

Attans, jag glömde köpa lakrits

Dagens mission var att dra till IKEA Brooklyn och köpa några grejer till lillen - barnstol, skötbord och sånt men naturligtvis köpte vi mer än så. Asmycket. Vi lunchade där med frihetsgudinnan och Manhattans skyline i bakgrunden - smått surrealistiskt, måste vara världens vackrast belägna IKEA. Det kryllade av svenskar och amerikanarna käkade pommes till sina köttbullar. Det är ju helt fel, men jag lät dem hållas.

Akira är lite jetlaggad fortfarande och är ganska fuckad i sina sovtider. Imorse vaknade han kl 4 typ och låg och sprattlade och sjöng till klockan 07.30. Sedan sov han på några timmar och var en sol i några timmar. På IKEA var han inte på sitt bästa humör men däckade direkt på färjan hem (för att sedan vakna ganska snabbt så Maria fick bära honom över halva Manhattan). Men det ska nog ordna sig med det där.

Nu på kvällen skulle jag gå och handla lite käk men varje gång jag kommer till den där affären drabbas jag av någonslags blackout och bara irrar runt. Det slutade med att jag köpte grejer vi inte behövde och som jag inte orkade laga till så jag drog förbi ett hak och slajsade lite pizzor till oss istället. Sedan gick Maria ut och köpte fler, det var Wille Wonka på tv och vi drack lite vin till. Rulla hem vi kommer att göra.

Morgondagen har vi bestämt ska bli rätt soft. Fixa lite med terassen och så.


Brooklyn Bridge från China town.


USA-porr.


Jag åt en ganska äcklig pasta och en frusen prinsesstårta, Maria fick grekisk sallad (det enda utan ägg) och lillen fick gröt. Vi gick alla lite smått missnöjda därifrån.


Mitt i allt det där ligger Akira.


Taxi ledsyn.