lördag 24 april 2010

Det handlar om att prioritera



Nu har vi varit här så pass länge att jag börjar glömma bort var vi är. Inte så att jag inte uppskattar det men jag vaknar inte upp varje morgon och tänker - yes, New York! Det är mera - ahh, en ledig dag till, gött. Jag älskar att vara här och skulle inte vilja befinna mig någon annanstans med några andra personer. Att uppfylla drömmar är grejen.

Varje kväll när jag borstar tänderna går jag ut på terassen och tittar ut över stan. Sedan blickar jag upp mot himlen, inser vilken liten myra man är på det här klotet och drar mitt lilla mantra för mig själv - 'jag kan göra vad jag vill, när jag vill, om jag vill'. Jag skulle inte leva det liv jag lever utan de orden (prova själv, det funkar!).

Livet är inget genrep utan man får bara en chans, och jag tänker då inte slarva bort mitt på en massa strunt. Sällan Stellan.