torsdag 15 april 2010

En dag i tunnelbanan

Ok för att jag inte har något speciellt för mig just nu men att åka till IKEA två gånger samma vecka är lite mycket. Nu får det räcka. Men jag fick ihop en hög med bilder och jag gillar verkligen tunnelbanan här, fina tåg och oslagbar utsikt när man lämnar Manhattan för Brooklyn. Det är något annat än tåget mellan Gamla stan och Slussen.

När jag kom hem fixade vi iordning terassen och sedan gick vi (jag) och tog en öl på en bar nära där vi bor. När vi satt där kände jag plötsligt igen mig - Maria och jag var där för nästan exakt fyra år sedan och tog en ölpaus. Då hade vi verkligen ingen aning om att nästa gång skulle vi sitta där med ett litet barn och bo bara några meter bort. När de drog upp volymen blev lillen glad och körde sin första dans.

Imorgon ska vi till K-mart och köpa en grill för nu är det banne mig sommar här. Den blir pricken över i:et.